tisdag 23 november 2010

Positioner i Swedbank och EUR/USD

Jag köpte säljoptioner i Swedbank idag, SWEDA0X90, dock borde dessa ha köpts in tidigare för ett lägre pris. Samtidigt etablerade jag en bear put spread i EUR/USD då den gick under tidigare botten från förra veckan, om crossen stänger dagen på denna nivå eller lägre så tror jag på fortsatt nedgång ganska snabbt. Nedgång först till tidigare toppen från augusti på 1,3337 och om det fortsätter ner så tror jag att 200ma borde ge visst stöd (i alla fall ett stöd i väntan på något nytt från EU, det kommer nog inte att gå spik rakt ner även om jag vill det), 200ma ligger just nu på 1,3136. Åter till banken, Swedbank stängde under 90 idag vilket stärker den negativa bilden, dock gäller ju inte detta endast banken då börsen generellt faller, men aktien har en beta på 1.87 så den borde få lite mer stryck än index. Nu verkar 88 kr vara något (dagens lägsta), vi har runt den nivån en tidigare top från augusti samt 50% Fibo, vidare stiger ADX igen vilket också styrker den negatvia rörelsen aktien befinner sig inom för tillfället. Jag hann tyvärr inte köpa säljoptioner i Boliden idag då aktien handlades runt 120 (den stängde på 117,9) därmed ville jag avvakta något. Vi får FOMC minutes kl 20 idag, får se om det kan påverka börsen, det skulle vara störande att läsa "Stocks trimm lossess and close near session highs" på CNBC vid kl 22.00 idag, men men det är en del av tradingen (men jag tror inte på det ändå). Happy Trading från Optionisten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna kommentar, dock ska den vara relevant till innehållet.