tisdag 23 november 2010

Exit av SEB position

Jag fastnade i ett "buy the rumor sell the news" scenario gällande min långa position i SEB. Jag gick ur positionen idag med en förlust av 65% av riskerat kapital (då jag etablerar en position så räknar jag med att det kan gå helt fel och att 100% av riskerat kapital förloras, därför är position size mycket viktigt). Hur som helst, min förväntan att FEDs agerande via QE2 skulle leda till en fortsatt rörelse uppåt av börsen blev alltså inte av. SEB gick upp starkt den 4/11 (dagen efter FED, samma dag som jag gick lång) men aktien fortsatte inte uppåt och började handlas neråt för att hamna under 50ma, jag trodde att denna nivå skulle hålla, och det gjorde den. Vi fick en studs uppåt efter vändningen ner men aktien orkade inte över 20ma och idag är den under 50ma igen, en svag trend framöver kanske. Happy Trading från Optionisten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna kommentar, dock ska den vara relevant till innehållet.