onsdag 24 november 2010

Marknaden repar sig

Efter tisdagens stora fall har nu OMXS30, samt andra börser, repat sig under hela dagen, just nu befinner sig OMXS30 runt dagshögsta och vi kommer nog att få en stark avslutning. Min uppfattning är att vi har fått bra statistik, från Tyskland på morgonen samt från USA nu på eftermiddagen, men läget är ju fortfarande skakigt. EUR/USD handlades lägre idag till nivåer runt tidigare toppen från augusti (troligen på uttalande från Merkel), dock vände crossen upp efter kl 14:30 pga USA statistik. Trots ett fall i durable goods orders som kom in sämre än väntat (-3,3% mot väntade +,01%) lyfte börsen på bättre jobbstatistik (jobless på 407k mot förväntade 435k) då inkomster och privatkonsumtion kom in nästan som förväntat (jag tror att en jobless claim siffra under 400k kan ha en positiv psykologist effect, i alla fall kommer det att nämnas runt om i media). Därav vill jag inte etablera fler bearish positioner just nu då jag har min Swedbank position, jag vill vänta och se.

Vidare så stängde jag min korta position i ABB och resultatet blev neutralt, dvs +-0. Aktien gick ju i början emot mig då den steg. Anledningen till att jag stängde den positionen är att den har stått stilla för länge (ABB är en seeeg aktie), jag känner att 1) jag kan kanske köpa tillbaka säljoptionerna billigare och 2) använda risk-kapitalet i någon annan position. Jag har också kvar min björn spread i EUR/USD, Happy Trading från Optionisten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna kommentar, dock ska den vara relevant till innehållet.