måndag 15 november 2010

Open positions

Mina nuvarande positioner i aktieoptioner är alla långa, där dem senaste köpte köpoptionerna har varit i SEB och Ericsson. Samtliga optioner löper ut i december, så jag kommer att behålla dessa. Även om dessa positioner inte gått som jag tänkt mig så är jag hedgad via FX optioner, då börsen faller så stiger mina FX positioner i värde (Bear put spread i EUR/USD och long calls i USD/SEK).

Just nu funderar jag på att även inkludera säljoptioner med aktier som underliggande. Ericsson bröt ju ner och stängde under 70 och idag fortsatte nedgången, trots att jag hade en positiv syn på aktien så får jag anpassa mig. Rörigt läge just nu då oro i Europa samt räntehöjningar och strängare kapitalkrav i Kina sänker börshumöret (risk aversion-> lägre EUR/USD och högre USD/SEK). Samtidigt så har FED börjat med sina stödköp (började 12/11) vilket borde ge stöd till ett bättre börshumör.

Tittar vi på den tekniska bilden så handlas OMXS30 vid 1090 (daglig 50ma) bryts denna så är nästa stöd runt 1070, kanske en bra ide att köpa säljoptioner i index. Jag kommer som sagt att behålla mina långa positioner i SEB och Ericsson då jag tror på ett rally fram till årsskiftet, men jag känner också att jag bör köpa på mig säljoptioner, vilka optioner det blir kommer att presenteras på bloggen. En sak till, S&P 500 handlas kring 1200 och studsade (med en spike) precis på 20ma i fredags, 20ma har hållts sedan uppgången startade i september, får se om den håller nu också (jag menar 20ma på dagsbasis). ha koll på retail sales från USA kl 14.30. Happy Trading från Optionisten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna kommentar, dock ska den vara relevant till innehållet.