torsdag 4 november 2010

Efter QE2 - vad händer nu? QE3?

Jaha, det blev $600 mdr under 8 månader och dörren lämnades öppen för ännu mer likviditet i systemet. Jag har än så länge idag inte initierat några positioner, men jag har haft koll på SEB, Getinge, Ericsson och ABB, det blir nog positioner i dessa namn för min del. Det är drygt två timmars handel kvar idag och störst chans finns att jag går in i SEB då aktien presterar bra idag, upp drygt 3.5% samtidigt som volymen har vaknat till liv efter flera dagars lugn handel. Även Getinge presterar bra (fick köpsignal i MACD idag) medan ABB är lika seg som vanligt (men med bra volym, hittills över 15 dagars snittet). Ericsson däremot befinner sig vid nollan trots en stark börs, kanske har det med USD/SEK att göra då denna cross har hamnat under 6.5? (en nivå vi inte har haft sedan mitten av 2008) Men mitt intresse till Ericsson utgörs av att det troligtvis har bildats en botten kring 70 nivån. Medan kursen befinner sig på samma nivå som i augusti så har MACD stigit, detta gäller även momentum som har stigit markant. Om börsen nu kommer att vara positiv i några veckor framöver så vill jag vara med via dem nämnda aktierna. Nästa osäkra faktor är jobbstatistiken imorgon kl 13.30, nästa veceka på måndag tror jag att vi har en klarare bild av läget på börsen. Om det blir någon handel för mig idag så kommer ni veta det, Happy Trading från Optionisten

P.S. jag vill även nämna att jag nu ägnar lite mer tid åt FX handel (via optioner förstås) så mina tankar kring valuta rörelser kommer också att hamna på bloggen. Här är en tanke, börjar short USD bli en sk "crowded trade", dags för en contrarian view?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna kommentar, dock ska den vara relevant till innehållet.