fredag 29 oktober 2010

FOMC

Som du kanske vet så avvaktar marknaden FOMC nästa vecka, mötet kan nog sätta tonen för handeln under dem två sista månaderna för året. För min del letar jag efter intressanta trades som jag nämnde igår. Med intressanta trades i detta fall menas (främst) aktier som handlas nära stöd eller motstånd. Beroende på om marknaden tolkar mötet positivt eller negativit så kommer jag troligtvis att etablera positioner vid utbrott. Jag kommer ägna helgen samt måndag och tisdag åt "scaning" efter "utbrotts-trades". Exempel på en sådan trade tror jag kan vara EUR/USD (jag handlar även lite i FX optioner) då valutaparet befinner sig i en triangel. Jag tror vidare att 6.80 på USD/SEK kan vara en pivot-point, om den bryts eller ej får vi nog se nästa vecka, vi har haft två misslyckade försök att bryta uppåt denna vecka och förra veckan hade vi ett falskt utbrott över 6.80.

Nu åter till aktiesnack, jag hade fel angående min nuvarande långa position i ABB då jag trodde att aktien skulle vända uppåt igår efter en större dipp på morgonen, men nedgången fortsatte under hela handeln. jag har dock kvar min långa position då den löper till december. Får se om stödet vid 138 håller annars troligtvis ner mot tidigare botten från juni-juli vid 132, efter denna nivå har vi årslägsta (som har testats två gånger på exakt samma nivå) på 128. Men så långt ned borde väl aktien inte sjunka, rapporten var väl inte så dålig? Vidare har JPM, MS och S&P fortfarande rekommendationen outperform med riktkurser mellan 160-178. Jag kommer troligtvis att öka i min långa position om FOMC sätter en positiv ton, hur som helst, trevlig helg & Happy Trading från Optionisten

(P.S. kul att Trelleborg går upp med över 3% idag, är det riktiga köpare eller blankare som tar hem vinst?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna kommentar, dock ska den vara relevant till innehållet.