tisdag 26 oktober 2010

Delta neutral i ABB

Jag delta hedgade mina ABB positioner idag för att vara på säkra sidan innan rapporten kommer på torsdag. Dem tre senaste kvartalsrapporterna har resulterat i rörelser om 4-7%, vilket är mycket med tanke på hur lite ABB rör sig dagligen. Efter rapporten kommer jag att försöka bli av med hedgen på bästa sätt om rapporten är bra och aktien stiger. Mina säljoptioner kan kanske säljas med vinst som trimmar en del av den förlust jag troligtvis kommer att få om rapporten tolkas dåligt. Det kan ju också vara så att aktien går ner för att sedan ta sig upp igen, i sådant fall rullar jag min longa position i november optioner och behåller min långa position i december optioner samtidigt som jag direkt säljer mina säljoptioner (kanske med vinst). Happy Trading från Optionisten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna kommentar, dock ska den vara relevant till innehållet.