onsdag 1 december 2010

Stark börs

Då hade jag fel gällande min syn på EUR/USD då den inte studsade uppåt på 200ma utan nedgången  stannade av nästan exakt vid 76.4% fibbo nivå (från botten på 1.2578 till toppen på 1,4285). Idag gick crossen över 200ma igen och jag funderar på att sälja OTM köpoptioner.

När det gäller börsen så har OMXS30 nu bildat en ny årshögsta igen. Dagens uppgång hade volym vilket är starkt. Kanske kan MACD vända uppåt härifrån? Gällande Swedbank så stängde aktien ovanför 20ma idag vilket den inte har gjort sedan fallet i slutet av oktober. Jag avvaktar ändå och ser om 50ma kan tas. Den goda nyheten är att jag har köpoptioner i Ericsson, denna positon är större än den i Swedbank sett till antalet optioner (det går ju också att jämföra "signifikansen" av optionerna i portföljen via delta). Aktien stängde över 74 idag och har därmed tagit sig upp över den fallande trendlinjen baserat på dem två senaste topparna (från september och oktober). Boliden bröt ur sin triangelformation uppåt och om börsen fortsätter uppåt imorgon så kommer Boliden kanske att skapa en ny årshögsta över 127, då är väl nästa stopp runt 130. Jag kan komma att köpa köpoptioner i Boliden imorgon. Se graferna nedan på Ericsson, Swedbank och Boliden. Det som oroar mig mest denna månad är att konsolideringen ska fortsätta, då jag främst handlar på riktning så vill jag ha kontinuation. Happy Trading från Optionisten

Ericsson B

Swedbank A

Boliden

Alla grafer från Avanza Vikingen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna kommentar, dock ska den vara relevant till innehållet.